Jeg beundrer projektmæglere og af flere grunde. Først og fremmest så repræsenterer de bedste projektmæglere nogle imponerende salgsresultater, hvilket ofte er baseret på en dyb indsigt i de projekter, som de lykkedes med at få solgt. Dette er samtidig stikordet til endnu en grund, at de udover at være rådgivere, så er de også sælgere med stor indsigt og respekt for salgsfaget. Den respekt deler vi.
Projektmæglere skal topperforme i et ekstremt konkurrencebetonet marked og bevares, det skal de fleste sælgere. Men projektmæglere må aldrig springe over, hvor gærdet er lavest, da prisen for et ukalibreret moralsk kompas ofte er tårnhøj for det brand eller virksomhed de repræsenterer og for hele branchen. Den faglige troværdighed er kun lavere blandt journalister, bilforhandlere og politikere, så dommen er hård overfor dem der ikke spiller indenfor kridtstregerne.
Folkedomstolene har nemlig for længst afsagt fordommene omkring mæglere og netop derfor, har jeg sjældent oplevet en branche, hvor ordentlighed, resultater, ansvar eller 'License to Operate' er så meget i fokus og går hånd i hånd med, hvad der også bliver efterlevet og leveret.
Derfor var det også lidt en drømmeopgave, at få lov til at udarbejde en branding-kampagne for Home Projektsalg – Lone Bøegh Henriksen der ønskede, at blive bedre positioneret og få kommunikeret overnævnte egenskaber og kvaliteter ved netop deres virksomhed og medarbejdere.
Efter at have opnået en større forståelse for virksomheden, udviklede jeg derfor et kampagne koncept, der havde ’Kommerciel empati’ som pejlemærke for den kommende kampagneløsning. For at perspektivere dette blev ’Kommerciel empati’ oversat til tre kommunikative retninger, henholdsvis: Ansvar, Fornuft og Resultater.
Ansvar's tonalitet blev til ’De Ordentlige’, Fornuft's til ’De Erfarne’ og Resultater til ’De utålmodige’, som så blev formuleret og fortolket gennem en række kampagne overskrifter, fordelt på de tre retninger.
Tidligt i processen var det idéen, at hver egenskab skulle have sin egen farve for bedre, at adskille sig. Valget faldt dog til sidst på, at hele kampagnen fik Home’s røde signaturfarve, hvilket også gav god mening, så home identiteten var bibeholdt. Visuelt tog vi udgangspunkt i et af de vigtige salgsværktøjer, nemlig hænder, der som bekendt indgår i håndtryk, high-fives, gestikulering, håndtegn og lignende salgskropsprog.
Eksempler på layouts, hvor hver egenskab havde en selvstændig farve - Fornuft-retningen var grå, resultat-retningen var blå og ansvar var grøn. Logoet var naturligvis rødt.
De endelig kreative løsninger på kampagnen ser du herunder og en lille detalje er, at billederne blev optaget hos home Projektsalg på Højbro Plads i København, hvor det er Lone Bøegh Henriksens og ledelsesteamets hænder der stod model og derfor optræder på billederne.
Kampagnen blev udviklet, da jeg var ansat på Estate Media, men i vanlig BERNTS stil, så var det kreative team sammensat til lejligheden med undertegnet på koncept/tekst og Tommy Rasmussen, www.smussen.com, som art director/fotograf/rentegning.
Kampagnen blev efterfølgende afviklet over 12 måneder, i årets 6 udgivelser af Estate Magasinet, hvor kampagnen roterede på skift.
Herunder den endelige kampagne med de tre retningers overskrifter:
Fornuft, 'De erfarne' – Mægler maskine eller erfarings team?
Resultater, 'De utålmodige' - Usolgt eller Udsolgt
Ansvar, 'De ordentlige' - Når tillid bliver brudt, hjælper et undskyld sjældent
Stor tak til Lone Bøegh Henriksen og hele det stærke team for det gode samarbejde og ikke mindst for muligheden.
ความคิดเห็น