HAMMERBY HAR FÅET NYE VISUELLE VÆRKTØJER
- Lars Bernt

- 1. sep.
- 3 min læsning
Bag adressen hammerby.com gemmer sig strategi- og managementrådgiveren Kennet Hammerby med en fortid hos bl.a. Qvartz, ReD Associates i New York, 42 Associates og Monitor Deloitte. Men næsten mere imponerende er det, at Kennet har gennemført 15 Ironman-konkurrencer, heriblandt verdensmesterskabet på Hawaii i 2024.

Så det var en bevidst og målrettet kunde, der trådte ind ad døren med ønsket om en mere tidssvarende identitet, som kunne give det traditionelt konservative rådgiverudtryk lidt mere spræl, lune og farve i kinderne.
En sjov anekdote er, at een af de første gange jeg mødte Kennet var i opstarten af konsulenthuset 42 Associates, hvor Mensch var det bureau der stod for at skulle udvikle identitet og hjemmeside. Kennet var partner hos 42 Associates og jeg var ansat på Mensch. I dag er vi begge selvstændige og det har været en stor fornøjelse at få muligheden for endnu et godt samarbejde.
For det har været en spændende opgave og udfordring, som BERNTS greb an ved først og fremmest at få sat det rigtige hold, der kunne levere på det forventede niveau og budget – og samtidig gerne overraske positivt på æstetik og kommunikere 'Management consulting' lidt mere levende og lidt mindre mørkeblåt, end man traditionelt oplever.

I dette tilfælde startede vi med at få skabt en ny 'stemningsfuld' billedestrategi med Kennet og ironiske arbejdstitlen ’Corporate Coolness’ som omdrejningspunkt. Resultatet er blevet masser af farver, glød, glæde og glimt i øjet – en opgave, som Kristian Holm altid er mand for.
Samarbejdet mellem Kristian og BERNTS er nu så veludbygget, at vi med det rette forarbejde, moodboards, nøje udvalgte locations og lidt uformel modelinstruktion efterhånden har skabt flere visuelle resultater, der har en særlig dybde, varme og skarphed. Det er håndværket, erfaringen og høje ambitioner, der gør forskellen – og med disse portrætter af Kennet synes vi, at dette er kommet fint i mål.

Fotos, der i øvrigt blev suppleret med en lille film, hvor vi fik lokket Kennet rundt om Marmorkirken som en slags visuel oversættelse af den nye payoff: Know where you are going.

Billederne var vigtige, men efterfølgende skulle de naturligvis suppleres med et nyt grafisk univers. Her udviklede BERNTS første udkast, som derefter blev videreudviklet af Steen Bøjstrup hos Pixeldot, hvilket betød dramatiske forbedringer i form af ny logotype, fonte og farver samt en lettere omskrivning af teksterne fra det tidligere hammerby.com.
Således var alle ingredienserne på plads for at skabe et nyt website, som Steen Bøjstrup med rolig hånd har bygget fra bunden – og skabte dermed en balanceret synergi mellem alle de nye elementer. Resultatet kan du se her: https://www.hammerby.com/
For at give Hammerby.com et sidste skub ud over rampen har vi suppleret ovenstående med lidt kommunikationsstumper i form af nogle LinkedIn-bannere og displays til at understøtte nogle lanceringsopslag på diverse SoMe-platforme.

Vi meget tilfredse med både proces, delelementer og ikke mindst det samlede resultat – og særligt fordi Kennet forventninger og ambitioner også er blevet indfriet:
“BERNTS har hjulpet mig med at skabe et helt nyt visuelt udtryk for min virksomhed – fra logo, farver og tagline til en ny hjemmeside. Lars har både været en stærk, kreativ sparringspartner og samtidig styrende i processen, så jeg hele tiden følte mig tryg. En stor styrke er også hans evne til at bringe de rigtige samarbejdspartnere i spil. Resultatet er professionelt, gennemarbejdet og langt bedre, end jeg selv kunne have forestillet mig. Jeg kan varmt anbefale ham og hans gode samarbejdspartnere." - Kennet Hammerby
Hvis dette kan inspirere til spørgsmål eller kommentarer, så ræk endelig ud.
//LB



Kommentarer