top of page
Søg

DET KRÆVER ET STORT MOD, AT TURDE ÆNDRE NAVN..

Samarbejdet med Infoventure startede tidligt med, at udfordre partnerne på, hvorfor de egentlig hed Infoventure. Forklaringen var bl.a. at de arbejdede med informationsteknologi og samtidig de var på et professionelt adventure, deraf sammentrækningen af Info og Venture.


Problemet var bare, at navnet stadig ikke hjalp målgruppen i hverken forståelsen eller i forklaringen på, hvilken stor værdi SaaS værktøjet kunne skabe ude i landets kommuner og hvilke fordele et smidigt sagsstyringssystem og procesoptimeringsværktøj efterlader, ikke blot for den enkelte medarbejder i en kommune, men også en kommunal ledelse i bestræbelserne på, at skabe mere velfærd for de midler, som de har til rådighed.


Det nye logo med et tre-lags brandmark, der refererer til de tre ord i navnet og flankeret af payoff'et..


Derfor fik vi i et tæt samarbejde udarbejdet en ny kommunikationsstrategi for Infoventure, i forsøget på, at løse kommunikations udfordringen ud fra de forhåndenværende søms princip. Men undervejs i processen var det jo nærliggende, at stille det vovede spørgsmål, om det måske ikke gav bedre mening at skifte navn og hedde noget som kunderne kunne relatere til og som måske gav et hint om kerneydelsen. Frem for at prøve at oversætte en fortælling, som når vi lykkedes, kun ville give mening for de allerfærreste, og selvom endnu flere kunne komme til at forstå sammentrækningen af Informationsteknologi og Adventure, så ville det næppe efterlade dem specielt beriget.


Derfor kom BERNTS op med seks bud på, hvad der kunne være alternativer til Infoventure navnet og med en klar favorit i bud nummer tre, nemlig Case By Case.


Det er væsentligt nemmere som ekstern konsulent med ofte begrænsede langvarige følelser i klemme, at henkastet smide nogle idéer til et nyt navn på et mødebord. Modsat er det dog sin sag, når man har eksisteret siden 2016, at mønstre det overskud og det mod som det kræver, at kunne give plads til, at lade fremtidens potentiale fylde mere end fortidens bedrifter, specielt når man har investeret tid og penge i brandopbygning, kendskab i markedet og ikke mindst har en følelsesmæssige relation til det, som er etableret over tid i relation til Infoventure navnet.


Derfor var det også en positiv overraskelse, da opkaldet kom og beskeden var; "Vi har talt om det og vi vil gerne ændre navnet.. vi vil hedde Case By Case". En beslutning som i den grad aftvinger enorm respekt, da det både kræver en stor tro på potentialet og et stort corporate selvværd, at turde udskifte fortidens værdiladede symbol med et helt nyt navn, logo, udtryk og fortælling.


Det nye logo i kombination med det nye dynamiske farvevalg


Fagligt skulle man samtidig være en utaknemmelig sjæl, hvis man ikke lod sig begejstre af muligheden og da vi tirsdag d. 12. november 2024 lancerede navneskiftet, var det ikke kun en stor dag hos Case By Case i Nyhavn, det var det også hos BERNTS , for vi er ret stolte af resultatet.


Men inden det kom så vidt, havde vi brugt måneders forberedelse på, at forfine strategien, udvikle den nye identitet og få den implementeret på alle de touchpoints, hvor der tidligere stod Infoventure. Samt ikke mindst, at udvikle et helt nyt website, nye kundepræsentationer og eksterne kampagner, henvendt til landets kommuner.


Et fiktivt eksempel på en kampagne henvendt til de danske kommuner


Men tirsdag d. 12. november blev kun startsskuddet, for samtidig med lanceringen er det planen, at øge det kommunikative tryk i markedet, bl.a. med øget fokus på LinkedIn content, fagmedier, messeaktiviteter og kommercielle samarbejder med relevante medieudbydere i nichen. Det bliver rigtigt godt på flere niveauer.


Men inden da, skal der lyde en kæmpe tak for det gode samarbejde til Flemming Weel, Alexander M. Littau og resten af det stærke hold hos Case By Case, for ikke blot at udvise os den tillid, at lade os komme op med et nyt navn, en ny kommunikationsstrategi, ny identitet og ikke mindst en række nye kommunikationsvarianter med udgangspunkt i, at hver sag og hver kunde skal have den optimale service og kvalitet fra sag til sag, eller Case By Case, om man vil.


Forsiden af det nye website med et blødere udtryk, som findes på www.casebycase.dk


Der skal selvfølgelig også lyde en stor tak til det kreative BERNTS-team der på dette projekt har bestået af fotograf Kristian Holm fra Die Es Studio, AD’er Carsten Loland fra loland.dk og Markus Bjerre Nielsen fra Case By Case, da man som SaaS virksomhed naturligvis selv har udviklet websitet.


Hvis du eller din virksomhed også står i en fase med behov for, at få rystet posen, så hjælper vi naturligvis gerne og som et af medlemmerne i Case By Cases advisoryboard skrev på LinkedIn, så.. "som strategisk/kreativ sparringspartner rykker du virkelig teltpælene med din kompetence og evne til at omsætte til kommunikation..".


Derfor slutter samarbejdet heller ikke her og vi glæder os til, at fortsætte med at flytte teltpælene, stramme badunerne, stille spørgsmål og sammen få de danske kommuners øjne endnu mere op for, at med en implementering af Case By Case som værktøj for medarbejderne, vil vi sammen kunne skabe mere velfærd til glæde for både borgere, brugere og borgmestre.


Case By Case er et stærkt værktøj for dem der arbejder med Børn & Unge, Ældreplejen og sundhedområdet, men i stedet for at fortælle om bit og bytes, så har vi visualiseret slutbrugeren..


Hvis du er interesseret i en reference fra ovenstående case, er du velkommen til at kontakte Flemming Weel, fwe@casebycase.dk eller blot ringe til BERNTS på 52 17 06 44 for en uddybning.



Comments


bottom of page