top of page
SALL2339-Edit.jpg

KOMPETENCER ER BARE ET ANDET ORD FOR ERFARING

Vi har særlige kompetencer indenfor de fire vigtigste transitionsværktøjer for ny vækst:

Anvendt forandringsledelse, vækststrategier, flydende kommunikation og relationsbaseret salg - disse fire spidskompetencer er grundstenene, der skaber forretingsudvikling, resultater og varig forandring. 

alex-lvrs-_aDZ0Us31sQ-unsplash.jpg

FORANDRINGSLEDELSE

Det kan være svært at se forskellen på almindelig ledelse og forandringsledelse. Men vi deler ledelse op i drifts- eller udviklingsledelse. 

 

De største markører der adskiller udvikling fra drift er tre ting: Knaphed på tid, mod til at fejle og fleksible tilgang til konstante forandringer. Når de tre elementer: tid, mod og forandringsvillighed er sat rigtigt sammen, er det en dynamisk kombination, der skaber fremdrift og forandring.

Derfor er forandringsledelse en selvstændig disciplin, som stiller enorme krav til lederen med ansvaret for processen. Det er de forandringsledere, vi bistår med indsigt, erfaring, værktøjer, inspiration og andet, der sikrer, at de og deres virksomhed kommer sikkert fra A til B.

VÆKST STRATEGIER

Begge begreber, vækst og strategi, er under voldsom forandring. Vækst er ikke længere isoleret til, at være en økonomisk disciplin, når der samtidig er akutte krav til worklife balance, ESG, trivsel m.m. I dag hænger de KPI’er uløseligt sammen.

 

Samtidig er strategi ikke længere er fem års science fiction-øvelse, der alligevel kun holder, indtil måneders workshops annulleres af krig, pandemi, recession eller ny teknologi, der trumfer samtlige strategi-slides og parkerer visionerne i fortiden.

 

Nutiden kalder på hyppigere strategiske genbesøg, med tætte kundeefterretninger, korte beslutningsgange, medarbejder-inddragelse, skarpe indsigter, centrifugeret data og erfaring ad libitum, for netop at kunne formulere motiverende  'Objectives and key results' eller almindelige KPI'er.

viktor-nikolaienko-12-0cWylm_Q-unsplash.jpg
harry-cunningham-_1J2AioiNC0-unsplash.jpg

FLYDENDE KOMMUNIKATION

Visionære direktioner har i de sidste årtier jagtet fintformulerede formål og med et storladent perspektiv.

 

Samtidig har man i marketingafdelingen oversat budskaberne til storytelling, hvor der hos produktheferne har været fokus på egenskaber, muligheder og undgåelse, modsat HR-afdelingen, hvor de taler om employer-branding og i salget drøfter Unique Selling Proposition.

 

Det betyder at kommunikation er blevet en flydende størrelse og derudover har flere virksomheder et større målgruppe reach i egen kraft end diverse media og heldigvis, så er mediaudvikling vores ypperste kompetence.

 

RELATIONSBASERET SALG

Ingen gider længere at besvare opkald fra en ukendt sælger. Det gør telefonflid til en døende disciplin, der ofte erstattes med sindige mailprocesser, social-selling, winback tricks med fokus på åbningsrater.

 

Så meget er forandret, men det handler stadig om, at skabe relationer og dette gøres bedst når man mødes i det virkelige liv og fornemmer personen. Derfor spiller sælgerens personlighed i dag en stor rolle , når man ikke længere kan gemme sig bag en mobiltelefon med et instrueret coldcall-script.

 

Vi kan ikke ændre på sælgeres personlighed. Men vi kan klæde sælgere solidt på, bringer dem i rette situation, der skaber de mest optimale sammenhænge for at skabe relationer.

taylor-smith-XB_yndXE4ks-unsplash.jpg
bottom of page